We get you to the top

 

Het CyclingColsConcept ...

 

Het Opzet

 

Wie is CyCCo ?
Waar is het CyCCo om te doen ?
Hoe pakt CyCCo dit aan ?
Pijlers van het simulatie-programma
Uitdagingen verschillen
Veiligheid en gezondheid
Wat kan, wat kan niet ?
Klim geslaagd
Voetnoten :

    Paul Van Den Bosch gerenommeerd top-trainer-begeleider aan het woord
    De CyCCo beschouwingen
    De CyCCo 3Ms: Mens-Machine-Mountain

 

Wie is CyCCo ?

CyCCo is een "Kenniscentrum", dat fietsers assisteert-coacht op en naast de weg.
CyCCo wordt gedragen door enthousiaste vrijwilligers-specialisten: CyCCo TeamOnWheels.
CyCCo is en werkt onafhankelijk en heeft geen winstoogmerk.
CyCCo creëert-ontwikkelt in eigen beheer, met eigen middelen, in het CyCCo 3Ms-MATchLAB.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

  

Waar is het CyclingColsConcept om te doen ?

Sinds 2011 werkt CyCCo aan het optimaliseren van hun training-recuperatie & klim-simulatie
software die fietsers, jij lezer, 
in staat stelt om in één spreekwoordelijke adem, de top van een
Col te bereiken “My Big Climb Challenge” en daarnaast ook 
nog je “best haalbare” tijd neer te
zetten “My Best Non-Stop Climbing Performance”.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Hoe pakt CyclingColsConcept dit aan ?

Het CyCCo simulatie-programma levert de fietser training-, recuperatie- en klimschema’s.

Het adviseert iedere klimmer individueel hoe er best op voor hem/haar “totaal onbekend”
klim-terrein kan gereden worden.

Het helpt hem/haar om zich optimaal voor te bereiden op het halen van ambitieuze doelen
My Big Climb Challenge” en “My Best Non-Stop Climbing Performance”.

Het geeft specifiek voor hem/haar, kilometer na kilometer, hartslagadvies, snelheidsadvies,
vermogensadvies, schakeladvies en trapfrequentie-advies in functie van de te bereiken top
My Big Climb Challenge”.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Pijlers van het CyclingColsConcept simulatie-programma 

Om jouw doel te bereiken gaat het CyCCo simulatie-programma uit van een totaalbenadering.

Het houdt rekening met de fysische eigenschappen van de fietser en diens conditie, met de
technische eigenschappen van de fiets, met de interactie tussen de fietser en zijn machine,
met tal van externe factoren en vanzelfsprekend, met het gestelde doel, het profiel van de
door 
jou te berijden Col “My Big Climb Challenge”.

Zowel je training-, je recuperatie- als je klimschema’s worden hierop volledig afgestemd:
CyCCo 3Ms: Mens-Machine-Mountain.

De CyCCo Klim-simulatie berekent je persoonlijke “beste tijd” om jouw top My Big Climb
Challenge
” zonder rustpauze te bereiken “My Best Non-Stop Climbing Performance”.

CyCCo berekent-simuleert specifiek met betrekking tot de E-bikers tevens de meest gunstige,
minimale, motor-ondersteuning, dat duwtje in de rug, waarmee de E-fietser alsnog kan slagen
in zijn/haar vooropgesteld klim-doel: “My Big Climb Challenge”, “My Best Non-Stop Climbing
Performance
”.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Uitdagingen verschillen, CyclingColsConcept ondersteunt elke insteek

Voor de ene bestaat de ultieme uitdaging in het scherper stellen van die persoonlijke “beste tijd”
My Best Non-Stop Climbing Performance” *, voor de andere zonder kleerscheuren, in één
non-stop beweging de “top” halen “My Big Climb Challenge” * en tevens maximaal van de klim
en de schitterende uitzichten te genieten.

Voor CyCCo is iedere benadering “even” waardig en verdient ze even veel “lof” en “respect”.

*
Afhankelijk van je persoonlijke insteek-doelstelling en de realistische haalbaarheid
ervan creëert CyCCo volledig gepersonaliseerde CyCCo Klim-simulaties
 voor vijf
"Klim-modi", de:

   • Comfort Driven Klim-modus,
   • Eco Driven Klim-modus,
   • Sport Driven Klim-modus, de CyCCo referentiemodus,
   • Race Driven Klim-modus,
   • Pro-Race Driven Klim-modus.

Binnen elke "Klim-modus" differentieert CyCCo meteen ook naar vijf "Klim-niveau's":   

   • Klim-niveau -2,
   • Klim-niveau -1,
   • Klim-niveau +0, het CyCCo referentieniveau,
   • Klim-niveau +1,
   • Klim-niveau +2.

Binnen de CyCCo Klim-simulaties is er kenmerkend plaats bijna alle types tweewielers:
racefietsen, crossfietsen, sportfietsen, stadsfietsen, hybride fietsen, moutainbikes, ..., en
voor vele types E-bikes: CyCCo For-E-bikes.

Specifiek met betrekking tot de E-bikers berekent-simuleert CyCCo de meest gunstige,
minimale, motor-ondersteuning, dat duwtje in de rug, waarmee de E-fietser alsnog kan
slagen in zijn/haar vooropgesteld klim-doel.

Met dit alles beoogd CyCCo de toegankelijkheid en de non-stop klim-slaagkans te
maximaliseren voor elkeen binnen de CyCCo Doelgroep.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

CyclingColsConcept versus veiligheid en gezondheid

De principes veiligheid, gezondheid en maximaliseren van de slaagkans om het doel te
bereiken “My Big Climb Challenge” staan voor CyCCo centraal.

Kan “My Big Climb Challenge” niet, dan kan het niet en zal CyCCo je dat ook zeggen,
een haalbare Col beklimmen dáár gaat het bij CyCCo om, doch wees gerust meestal vindt
CyCCo een passende oplossing voor jouw “My Big Climb Challenge”.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Wat kan, wat kan niet, de CyclingColsConcept limiet ?

Bij het opmaken van een simulatie wordt interactief gezocht naar de best passende oplossing
naar maat van elke individuele sporter.

Vaak impliceert een CyCCo simulatie dat, om het doel te halen, er technische wijzigingen aan
de fiets noodzakelijk zijn.

Of dat het doel “My Big Climb Challenge” enkel bereikbaar is mits er bijkomend gewerkt wordt
aan het verbeteren van de conditie, en/of aan het optimaliseren van het lichaamsgewicht.

De CyCCo aanpak is daarom inherent “enkel” zinvol voor “gemotiveerde” fietsers met een
ambitieus doel “My Big Climb Challenge”.

De praktijk heeft uitgewezen dat het niet opvolgen van de CyCCo suggesties vrijwel zeker
gelijk staat aan het niet halen van het gestelde “My Big Climb Challenge” doel, laat staan het
realiseren van “My Best Non-Stop Climbing Performance”.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Klim geslaagd, CyclingColsConcept geslaagd

Zeer zeker.

Sinds 2011 is het CyCCo simulatie-programma voor talloze gemotiveerde fietsers het hulpmiddel
bij uitstek om hun persoonlijk doel “My Big Climb Challenge” en/of “My Best Non-Stop Climbing
Performance
” te bereiken.

Niet enkel sportievelingen, maar ook personen met een fysische beperking, overgewicht,
hartpatiënten, nierpatiënten, longpatiënten enz. zijn er, ondersteund door CyCCo, in geslaagd
om met volharding en een goede voorbereiding, de toppen van legendarische tot de verbeelding
sprekend Cols in één Non-Stop beweging te bereiken, zoals: Mont Ventoux, Alpe-d'Huez,
Galibier, Croix-de-Fer, Soulor-Aubisque, Tourmalet, Hautacam-Tramassel, 
Luz-Ardiden,
Passo dello Stelvio 
en vele andere.

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Spreekt de CyCCo benadering je aan? Neem contact op met CyCCo

 

Paul Van Den Bosch gerenommeerd top-trainer-begeleider aan het woord.

Naast de gedreven, bijna competitieve wielertoerist bestaat er een explosief groeiende groep van sportief ingestelde
recreatieve fietsers die fietsen uit gezondheidsoverwegingen.
Ze fietsen om een goede basisconditie op te bouwen, te behouden of te verbeteren, en mooi meegenomen, ze vinden
fietsen leuk.
Ze zijn minder driest en fanatiek, doch zeer zeker niet minder gemotiveerd bezig met hun sport.

Wat betekent “fiets-training” eigenlijk?
Fiets-training is duidelijk veel meer en veel complexer dan zo hard en zo lang mogelijk op de pedalen te trappen.
Fiets-training is het systematisch toedienen van prikkels aan je lichaam, rekening houdend met wat jij aankan,
de “belastbaarheid” van jouw lichaam.
Mits de juiste, individueel te bepalen, verhoudingen tussen: duur van de inspanning, intensiteit van de inspanning,
frequentie van de inspanning en de duur van de recuperatieperiode, leiden deze prikkels tot een verhoging van je
uithoudings-prestatievermogen, versta, een verbetering van je conditie.

Fiets-training vanuit gezondheidsoogpunt vereist bijna uitsluitend een individueel te bepalen “aërobe” training-inspanning.
Dit betekent dat de intensiteit van je training-inspanning overwegend laag moet zijn en dat je training-progressie
vooral moet bestaan in het geleidelijk opdrijven van je training-volume.
Anders gezegd, je dient voornamelijk te fietsen in jouw, individueel te bepalen, “Long Slow Distance - extensieve
duurtraining” zone, met af en toe wat korte uitschieters naar jouw aangrenzende, net hoger liggende zone: “intensieve
duurtraining”.

Elke intensiteit die hoger ligt, bijgevolg ook zwaarder weegt, en eens te meer voor elke fietser verschillend is, mist
haar finale doel.
Mountainbiking is voor velen, zeker voor zij die nooit een gaatje dulden, ook niet op een ruig parcours, al snel te
intensief.
Bij het in groep fietsen loert hetzelfde gevaar doordat de groep vaak te heterogeen is samengesteld.
Bij het bergop rijden ga je een gevecht aan met de zwaartekracht, je lichaamsgewicht keert zich dan volledig tegen
jou zodat je supersnel in jouw “rode” gevaar-zone kan belanden.

Lichaamsgewicht, enkele gouden tips:
- Bouw bij overgewicht je lichaamsgewicht enkel zeer geleidelijk af, ga door tot aan je klim-streefgewicht.
- Bespaar tijdens je vermageringsdieet nooit op koolhydraten, volg geen “crash dieet”.
- Wees alert voor gewichtstoename, je gewicht behouden is veel makkelijker dan gewicht te moeten verliezen.
- Laat je bij dit alles deskundig begeleiden-adviseren.

Veel succes!
Paul Van Den Bosch.
Zo getrouw mogelijk uitgeschreven en verduidelijkt door CyCCo.

Terug

 

De CyCCo beschouwingen:

Uit bovenstaand stukje blijkt overduidelijk dat “fiets-training”, “gezond-blessurearm-conditie-opbouwen” naar ieders
“eigen” maat dient geschreven te worden.
Dit betekent: “meten-evalueren-adviseren-trainen-begeleiden” - “meten-evalueren-adviseren-trainen-begeleiden” -
“...“, het toepassen van het fameuze "Deming Wheel" principe, de weg naar continu verbeteren-optimaliseren.
Zonder die onderbouw is het niet evident om een serieuze fiets-uitdaging aan te gaan, laat staan in een 
non-stop-col-klim-event te slagen.
CyCCo.

Terug

 

De CyCCo 3Ms: Mens-Machine-Mountain.

Bij CyCCo draait alles rond de “CyCCo 3Ms”: Mens-Machine-Mountain, waarbij de 3Ms best passend op elkaar
worden afgestemd en permanent en on-losmakelijk met elkaar verbonden blijven.

De “Mens”, jij, die met je prestatie-vermogen-beperking, door CyCCo bepaald, gericht traint om de top van je
“Mountain”, je doel-prestatie, met je “Machine”, je fiets, non-stop-fietsend te bereiken.

De “Machine”, je fiets, die geen fortuinen hoeft te kosten, maar volledig “passend” dient te worden af-ge-gemonteerd
en “top” te worden af-ge-steld op datgene wat jij, de “Mens”, fysiek aankan met het oog op het slagen in je
doel-prestatie, non-stop-fietsend de top van je “Mountain” bereiken.

De “Mountain”, je ultieme doel-prestatie, waarvan afstanden-hoogtelijnen door CyCCo uiterst zorgvuldig werden
uitgezet en waarvan jij, de “Mens”, met je “Machine”, je fiets, non-stop-fietsend de top bereikt.

Het optimale samenspel tussen Mens-Machine-Mountain, je hoogst-persoonlijke-klim-strategie, gesimuleerd door
CyCCo, maximaliseert je slaagkans om van je doel-prestatie een succes te maken.
CyCCo.

Terug

 

Terug naar Welkom
Terug naar Intro
Terug naar Synthese
Terug naar Doelgroep
Terug naar Doelstelling
Terug naar Concept-view
Terug naar FittingDynamics
Terug naar Powered by CyCCo aanbod
Terug naar CyCCo in 100 woorden
Terug naar TeamOnWheels
Terug naar Register

 

Spreekt de CyCCo benadering je nu nog meer aan? Neem contact op met CyCCo.

 

Aansluitende info:

Intro
Concept-view
FittingDynamics
Team on wheels
Aansprakelijkheid
Lezing-presentatie boeken
Sponsors-donateurs

 

Wens je meer te weten te komen over de CyCCo aanpak? Lees verder of neem meteen contact op met CyCCo.

 

Wil je CyCCo steunen, dan kan je dit via je bijdrage op het rekeningnummer: BE59 9731 2262 6626.
Wil je er graag meer over vernemen, aarzel niet, klik door naar Sponsors-donateurs.

 

Navigeer in het hoofdmenu naar: Begin  Vorig hoofdstuk  Volgend hoofdstuk  Einde

 

 

 ...

 

 Sport je gezond:

 "CyCCo Life Improvement Basics"

 kortweg

 "CyCCo LIBs"

 

  Sport je gezond
  Maximaliseer je Rest-duurvermogen
 
  Je noodzakelijk extra energieverbruik door "Sporten"
    
  Je dagelijkse energiebehoefte
  Je CyCCo LIBs "Sporten" Training-Doel-Niveau's
  Op welke trap sta jij
  Doe de test en ken meteen je "To Do's"
  Maak "Sporten" evenwichtig
  Zelf-evaluatie, terugblik op je "Sporten" sessie
  Ga voor "Groen"
 
  CyCCo Cycling voorstel: "Sport je gezond" 

 

 De Klim-simulatie

 

  De Klim-simulatie, conform de Doelstellingen,
  
volledig gepersonaliseerd naar maat van elkeen
  binnen de Doelgroep.

  Vijf Klim-modi :

       - Comfort Driven
       - Eco Driven
       - Sport Driven, de referentiemodus
       - Race Driven
       - Pro-Race Driven

  Binnen elke Klim-modus, vijf Klim-niveau's :

       - Klim-niveau -2
       - Klim-niveau -1
       - Klim-niveau +0, het referentieniveau
       - Klim-niveau +1
       - Klim-niveau +2

 

 De Bekroning  

 

  CyCCo Non-Stop-Col-Klim-Diploma

 

 Het Col-aanbod-info-venster 

 

  Col-aanbod

 

  Col-aanbod op de landkaart

  Col-aanbod alfabetisch

 

  CyCCo Col-selectie :

       - Col-Her-Ken-Getallen
       - Col-Steilheidsklassen
       - Col-Profielen
       - Col-Road-Profielen
       - Col-Beschrijvingen

 

 De "Starters Special" CyClingCols

 Initiatie  

 

  "Starters Special" CYclingCols Initiatie

  CyCCo Huiskamer lezing-presentatie

 

 De CyCCo FreeRide

 

  FreeRide

 

  Grondplan afspraakpunt

 

 CyClingCols 2020

 Het CyCCo Col-selectie-aanbod

 

  CyCCo Col-selectie, via Col-topics en Land-regio's

  CyCCo Col-aanbod, van "A" tot "Z", toppen en
  startplaatsen, alfabetisch en op de landkaart

 

 CyClingCols 2020

 Het "Special event Octave Lapize"

 

  The whole story :
       
Het "Special event Octave Lapize" 

  The short-cut:
       
Het CyCCo "vierslag" Special event   

 

 

  Rit Luchon-Bayonne, de vier cols en de landkaart 

  Rit Bayonne-Luchon, de vier cols en de landkaart

  

  Dia-voorstelling Tour de France 1910 10de etappe

  De etappe des doods

  L'étape du 21 juillet 1910: Luchon-Bayonne

  Les cols des Pyrénées

  Tien Belgen wonnen ooit de Tour 

 

 De RodeStip Aanbiedingen

 

  RodeStip aanbiedingen zijn tijdelijk.
  Verifieer in het betreffende CyCCo hoofdstuk of
  actieprijs en actievoorwaarden nog geldig zijn.

  De inhoud van het betreffende CyCCo hoofdstuk
  primeert op de synthese-teksten van het
  CyCCo RodeStip-hoofdstuk.

  De vermelde prijzen:
  "Inclusief sub-maximale inspanningstest",
  zijn voor wat betreft het test-gedeelte, indicatief.

 

   OnePack aanbod :

       - aanbod
       - prijs 
         
Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -60- €
 (inclusief de sub-maximale inspanningstest). 

   CYclingCols Initiatie :

       - aanbod 
       - prijs
 
         
Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -110- €
 (inclusief de sub-maximale inspanningstest).
 

   Conditiemeting: sub-maximale inspanningstest

         Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -50- €. Indien je daarenboven binnen de 12 weken,
         te rekenen vanaf je test-datum, bij CyCCo intekent, wordt
         -
20- € in mindering gebracht.
 

   Prijs :

       - Individuele rijders en kleine fiets-groepjes 
         Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -60- € (inclusief de sub-maximale inspanningstest).

       - Geregistreerde verenigingen, groepen,
         clubs, ...
         CyCCo prijst geregistreerde: verenigingen, groepen,
         club’s, ..., nog scherper dan individuele
 rijders en
         kleine groepen.
  

   CyCCo FietsOTheek :

       - aanbod 
       - prijs
 
         
Per intekenaar betaal je slechts
         -5- € per sessie.

   Samen met CyCCo de weg op: je vereniging
    "Powered by CyCCo"

         -Gratis- Je vereniging "Powered by CyCCo"          

   CyCCo FreeRide

         -Gratis- FreeRide

   CyCCo Lezing-presentatie :

         -Gratis- Zaal lezing-presentatie
         -Gratis- Huiskamer lezing-presentatie

 

 De Voetnoten

 

  Register :

       - Helden
       - Citaten en reflecties
       - Weetjes
       - Cols

 

 De Sponsors-donateurs 

 

  Sponsors-donateurs 

 

  Terug