We get you to the top

 

Het CyclingColsConcept ...

 

De Doelstelling

 

Inhoud
Voetnoten :

    CYclingCols, voor welke klim-beleving kies jij?
   
1998: "Okay", we doen het!
    Enkele maanden geleden: "Oké", we doen het!
    Jezelf overwinnen, je dubbelslag
    Copains-Copines de route
    Lucien Van Impe over: ademhalen, klimmen en de oude zes-pion
    Sterren kijken, sterren grijpen!

 

CyCCo stelt zich tot doel om elke intekende fietser op een verantwoorde manier,
enkel clean, fiets-klim-conditie te laten opbouwen en hem/haar in de best mogelijke
omstandigheden en liefst in één keer, dus zonder rustpauzes, naar zijn/haar haalbare
bergtop “My Big Climb Challenge” te loodsen en daar bovenop nog zijn/haar beste tijd
My Best Non-Stop Climbing Performance” te laten neerzetten *.

CyCCo stelt zich daarenboven expliciet tot doel om elke intekende fietser te adviseren
bij het doseren van zijn/haar krachten tijdens de hele klim, vanaf de eerste pedaalslag
tot op de top van “My Big Climb Challenge”, een benadering die haaks staat op er met
brute kracht, puur op karakter, zomaar even tegenaan gaan, op de tanden bijtend
en hopend die top te kunnen halen *.

CyCCo stelt zich met het CyCCo For-E-bikes programma, speciaal ontwikkeld voor de
groep E-bikers, tevens tot doel om de meest gunstige, minimale, motor-ondersteuning,
dat duwtje in de rug, te berekenen-simuleren waarmee de E-fietser alsnog kan slagen
in zijn/haar vooropgesteld klim-doel: “My Big Climb Challenge”,
My Best Non-Stop Climbing Performance” **.

 

*
Afhankelijk van je persoonlijke insteek-doelstelling en de realistische haalbaarheid
ervan creëert CyCCo volledig gepersonaliseerde CyCCo Klim-simulaties
 voor vijf
"Klim-modi", de:

   • Comfort Driven Klim-modus,
   • Eco Driven Klim-modus,
   • Sport Driven Klim-modus, de CyCCo referentiemodus,
   • Race Driven Klim-modus,
   • Pro-Race Driven Klim-modus.

Binnen elke "Klim-modus" differentieert CyCCo meteen ook naar vijf "Klim-niveau's":   

   • Klim-niveau -2,
   • Klim-niveau -1,
   • Klim-niveau +0, het CyCCo referentieniveau,
   • Klim-niveau +1,
   • Klim-niveau +2.

Zodoende beoogd CyCCo de toegankelijkheid en de non-stop klim-slaagkans te
maximaliseren voor elkeen binnen de CyCCo Doelgroep.

 

**
Het hoeft geen betoog dat CyCCo met het CyCCo For-E-bikes programma de deur
wijd opent voor een nog ruimer doel-publiek: de fietser met een beperking,
de minder krachtige of revaliderende fietser, ..., de fietser met een jaartje of kilootje
meer.

 

Verneem je graag alles uit eerste hand, boek dan een CyCCo Lezing-presentatie.

Terug

 

Voel jij je aangesproken? Neem contact op met CyCCo.
Heb je interesse? Neem contact op met CyCCo.
Verneem je er graag meer over? Neem gewoon contact
 op met CyCCo.

 

 

                    CyclingColsCocept

                    "We get you to the top".

 

                    CyclingColsCocept 

                    "Creating Balances To Succeed".

 

                    CyclingColsCocept

                    "Sportief Totaal Concept" - "Peergroup Beweeg-Beleef Concept".

 

 

Werd je interesse nog aangescherpt? Neem contact op met CyCCo.

Terug

 

CYclingCols, voor welke klim-beleving kies jij?

Kies je voor deze aanpak?
Zo lukt het je aardig en is klimmen een feest!
  Een kus en ik ben op weg.
  Op het eerste golvende stuk van drie kilometer rij ik bewust traag.
  Mijn lijf moet nog los komen, ik sta koud, 't is opwarmen geblazen.
  Helling: 10 %, snelheid: 5,7 Km/uur, klimhartslag: 144 Sl/min, lees ik van mijn boord-tabel af.
  Buitentemperatuur: 32 C°.
  Hittegolf: "canicule", in "la douce France".
  15,8 Km te gaan.
  Gemiddelde stijgingsgraad: 8,4 %.
  Ik zal mijn twee liter-bidons dorstlesser meer dan nodig hebben.
  Binnen twee uur en drie kwart zet ik daarboven voet aan grond.
  Binnen één uur ben ik bij de splitsing, daar moet ik rechtsaf.
  Ik ben op weg naar mijn klim-doel.
  CYclingCols Col de Portet vanuit Vignec.
  2215 m hoog.
  1330 hoogtemeters.
  Ik kijk mij de ogen uit en neem het landschap diep in mij op.
  Schitterend!
  Machtig!
  Overweldigend!
  Mijn blik wisselt af: landschap, boord-tabel, Polar fietscomputer.   
  Cijfers zijn uitdagingen en houden me bij de les.
  Cijfers zijn mijn zekerheden.
  Mijn boord-tabel is mijn "co-piloot".
  Ik vergelijk mijn Polar-waarden met mijn boord-tabel.
  Ik stel mijn rij-gedrag ietwat bij.
  Mooi op koers.
  Bij deze temperatuur moet ik strikter toezien op mijn hartslag.
  Gelukkig is ook dit in mijn boord-tabel verrekend.
  Ik ga door.
  Hier en nu, deze tred mooi aanhouden.
  Ik zit veilig.
  Ik haal het makkelijk.
  Mijn finishtijd: 02:43:38 uur.
 
 22 seconden sneller dan voorgerekend.
  Met dank aan de CyCCo Klim-simulatie.
  Mijn energieverbruik: 2049 Kcal.
  Ik geniet!
  Ik, wij zijn met z'n allen boven.
  Elkeen heeft zijn eigen klim gereden.
  Hier is iedereen "Il Campionissimo”, de kampioen der kampioenen!
  Ik tover uit mijn koffertje een Champagne Mandois Brut Origine en een torentje flutglazen.
  Ongeloof alom!
  Wat heeft die naar boven gesleept?
  We doen dit in stijl.
  Bij het eerste proevertje voel ik mijn brein aan geest winnen.
  Gelukzalig!

Of verkies je deze aanpak?
Zo lukt het je misschien ook wel?
  Ik vertik het om naar mijn Sigma te kijken.
  Die geeft gegarandeerd een te hoge pols aan.
  Kan ook niet anders bij deze warmte.
  Zeker tien hartslagen hoger dan normaal?
  Wat maakt het uit?
  Winst of verlies, het zit hem enkel maar tussen de oren!
  Ik ga door.
  Op karakter.
  Hoe lang nog?

  Mijn bloed kolkt.
  Ik kijk naar mijn Sigma.
  Ik schrik.
  Hartslag honderdvijfenzestig.
  Ik rij nu anderhalf uur.
  Nog maar half weg!
  Nog zo ver?
  Alleen het kunnen aftellen houdt me nog op de fiets.
  Ik zweet als een rund.
  Ik blijf naar mijn hartslagmeter staren.
  Het laatste cijfer klimt gestaag.
  Door de dehydratatie kunnen daar het volgende uur nog tien slagen bijkomen.
  Ik zie witte afzetting op mijn arm en lik er aan.
  Zout!
  Het besef dat ik vergat te drinken verontrust me.
  Hoe kan een mens zo dom zijn?
  Uitdroging kan kan mijn lot worden.
  Ik ben mij bewust van mijn fout.
  Ik heb enkel maar water in mijn bidon.
  Zout, ik mis zout!
  Ik flirt met de rode zone.
  Zo kan dit niet verder.
  Vertragen en nog meer drinken, anders haal ik dit nooit.
  Ik verander radicaal van strategie!
  Overleven!

CyCCo.

Terug

 

1998: "Okay", we doen het!

“De Tour de France winnen”, ik dacht dat het hoogst onwaarschijnlijk was, maar wat had ik te verliezen (Lance)?
“Luister” antwoordde ik, “als we de Tour rijden kunnen we hem net zo goed winnen, de inspanning blijft dezelfde,
enkel de aanpak verschilt” (Johan).
Na enkele momenten van diepe stilte: “okay”, we doen het, “wij” gaan de Tour de France winnen (Lance).
Johan Bruyneel - Lance Armstrong.

Terug

 

Enkele maanden geleden: "Oké", we doen het!

“Een col non-stop oprijden”, ik dacht dat het hoogst onwaarschijnlijk was, maar wat had ik te verliezen (De fietser)?
“Luister” antwoordde ik, “als we die col oprijden kunnen we dat net zo goed non-stop doen tot op de top,
de inspanning blijft dezelfde, enkel de aanpak verschilt” (CyCCo).
Na enkele momenten van diepe stilte: “oké”, we doen het, “wij” gaan op die col non-stop tot boven (De fietser).
CyCCo - De fietser.

Terug

 

Jezelf overwinnen, je dubbelslag.

“Bis vincit qui se vincit”, wie zichzelf overwint heeft een dubbele overwinning behaald.
Publilius Syrus.

Terug

 

Copains-Copines de route.

De Mont Ventoux daagt ons al te lang uit.
Vandaag is het D-day.
Het is duidelijk, we zijn niet de enige fietsers bij het officiële startpunt, het fonteintje hartje Bedoin. 
We schakelen onze fietscomputertjes in en merkwaardig genoeg wensen we elkaar "veel succes".
Vreemd toch, al vele jaren ervaring met het fietsen in de bergen en dan toch nog die schrik?
Ik voel de spanning in mijn buik.
"C'est un col qui fait peur", om Tour-directeur Jean-Marie Leblanc te citeren.
"Veel succes", "tot boven", "ieder zijn klim"!
Het tempo ligt laag.
De tegenliggers razen ons tegemoet.
Ze hebben de beklimming al gehad en ik meen een glimlach te zien als ze ons zo zien zwoegen.
Het zijn collega's en ze roepen ons "bon courage" toe.
Ze hebben immers hetzelfde gevoeld.
Op de kruising, het beroemde Le Chalet Reynard.
Op het terras zitten mensen met verkoelende drankjes.
Het is aanlokkelijk om af te stappen.
Je weet dat je dat niet mag doen: ritme weg, verzuring alom.
Een bordje aan de kant van de weg, de col is "ouvert".
De vele fietsers om je heen houden je draaiend.
Duitsers, Belgen, Zwitsers, Denen Nederlanders en een handjevol Fransen worden lotgenoten.
"C'est dur".
Afzien is dus internationaal.
Kilometer na kilometer naderen we de top.
De gedachte "zo boven te zijn" doet de laatste krachten in je lijf naar boven komen.
Dan, eindelijk, is de top bereikt.
Het gevoel is "uitgelaten-blij-voldaan", het lichaam is "even kapot".
We hebben het gehaald en kunnen weer een mooie "berg-ervaring" bijschrijven op ons lijstje.
De gebruikelijke foto's.
We vatten de afdaling naar Bedoin aan.
We zoeven naar beneden: voorzichtig, geconcentreerd, ingehouden, zeker niet gek doen
ook al is de verleiding groot.
Zeer geregeld foto-stops.
Constant "genieten".
We zien veel fietsers die midden in hun beklimming zitten.
Onwillekeurig komt er een glimlach op mijn gezicht, ik heb het immers al gehad.
Ik blijf echter een collega en wens hun "bon courage".
Bart Kruizinga.

Terug

 

Lucien Van Impe over: ademhalen, klimmen en de oude zes-pion.

De Col de Peyresourde, op de grens van de departementen Haute-Garonne en Haute-Pyrénées,
is 1569 m hoog.
Ik kende de berg als mijn broekzak.
In 1971 en 1972 was ik er tijdens een Touretappe als eerste boven gekomen.

Ik begon aan de beklimming.
Ik bleef rustig ademhalen.
Want klimmen, dat is ademhalen.
Ademhalen moet je leren.
Je mag tijdens een beklimming nooit over je toeren gaan.
Nooit kortademig worden.
Pompend ademen is niet goed.
Dat is niet de juiste techniek.
Het moet gelijkmatig.
Je moet jezelf zuurstof blijven geven.
En dat is wat ik die dag in 1976 opnieuw deed op de Peyresourde.

Een echte klimmer begint aan de Peyresourde, aan elke col trouwens, met een klein verzet.
Omwentelingen maken.
Op souplesse rijden.
Zo hoort het.
Na enkele kilometers kun je wat groter gaan draaien.
Niet-klimmers doen het net andersom.
Ze beginnen met een groot verzet.
Pas als ze voelen dat het minder gaat, gaan ze kleiner trappen.
Dat werkt niet.

Ik reed met een zes-pion de Peyresourde op.
Een dergelijke, ouderwetse zes-pion bestaat nu niet meer.
Nu rijden ze met elf tandwieltjes achteraan.
Dat is een stuk minder vermoeiend.
De schakelstappen zijn veel kleiner.
Je kan er altijd de juiste versnelling mee kiezen.
Met de oude zes-pion was dat even anders.
Die maakte vele coureurs kapot.
De niet-klimmers althans.
Lucien Van Impe.

Terug

 

Sterren kijken, sterren grijpen!

Sommige mensen kijken naar sterren.
Anderen klimmen een berg op en grijpen die sterren.
Harrie Van Hout.

Terug

 

Terug naar Intro
Terug naar Synthese
Terug naar CyCCo in 100 woorden
Terug naar TeamOnWheels
Terug naar Pers-berichten
Terug naar Register

 

Voel jij je nu nog meer aangesproken? Neem contact op met CyCCo.

 

Aansluitende info:

Intro
Doelgroep
Met welke fiets

Concept-view
FittingDynamics
TeamOnWheels
Pers-berichten
Anderen over CyCCo

Aansprakelijkheid
Lezing-presentatie boeken
Sponsors-donateurs

 

Is dit iets voor jou? Neem contact op met CyCCo.

 

Wil je CyCCo steunen, dan kan je dit via je bijdrage op het rekeningnummer: BE59 9731 2262 6626.
Wil je er graag meer over vernemen, aarzel niet, klik door naar Sponsors-donateurs.

 

Navigeer in het hoofdmenu naar: Begin  Vorig hoofdstuk  Volgend hoofdstuk  Einde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  

 ... 

 

 Sport je gezond:

 "CyCCo Life Improvement Basics"

 kortweg

 "CyCCo LIBs"

 

  Sport je gezond
  Maximaliseer je Rest-duurvermogen
 
  Je noodzakelijk extra energieverbruik door "Sporten"
    
  Je dagelijkse energiebehoefte
  Je CyCCo LIBs "Sporten" Training-Doel-Niveau's
  Op welke trap sta jij
  Doe de test en ken meteen je "To Do's"
  Maak "Sporten" evenwichtig
  Zelf-evaluatie, terugblik op je "Sporten" sessie
  Ga voor "Groen"
 
  CyCCo Cycling voorstel: "Sport je gezond" 

 

 De Voorbereiding

  

 

  

  CyCCo FittingDynamics :

       - Bike-FittingDynamics
       - Gear-FittingDynamics
       - Status-FittingDynamics
       - Effort-FittingDynamics
       - Trip-FittingDynamics
       - Load-FittingDynamics
       - Target-FittingDynamics

 

 

  

   CyCCo Vaartspel-training 

 

 De Klim-simulatie

 

  De Klim-simulatie, conform de Doelstellingen,
  
volledig gepersonaliseerd naar maat van elkeen
  binnen de Doelgroep.

  Vijf Klim-modi :

       - Comfort Driven
       - Eco Driven
       - Sport Driven, de referentiemodus
       - Race Driven
       - Pro-Race Driven

  Binnen elke Klim-modus, vijf Klim-niveau's :

       - Klim-niveau -2
       - Klim-niveau -1
       - Klim-niveau +0, het referentieniveau
       - Klim-niveau +1
       - Klim-niveau +2

 

 De "Starters Special" CyClingCols

 Initiatie  

 

  "Starters Special" CYclingCols Initiatie

  CyCCo Huiskamer lezing-presentatie

 

 De "Starters Specials"

 

  CYclingCols Initiatie   

  FreeRide 

 

 De RodeStip Aanbiedingen

 

  RodeStip aanbiedingen zijn tijdelijk.
  Verifieer in het betreffende CyCCo hoofdstuk of
  actieprijs en actievoorwaarden nog geldig zijn.

  De inhoud van het betreffende CyCCo hoofdstuk
  primeert op de synthese-teksten van het
  CyCCo RodeStip-hoofdstuk.

  De vermelde prijzen:
  "Inclusief sub-maximale inspanningstest",
  zijn voor wat betreft het test-gedeelte, indicatief.

 

   OnePack aanbod :

       - aanbod
       - prijs 
         
Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -60- €
 (inclusief de sub-maximale inspanningstest). 

   CYclingCols Initiatie :

       - aanbod 
       - prijs
 
         
Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -110- €
 (inclusief de sub-maximale inspanningstest).
 

   Conditiemeting: sub-maximale inspanningstest

         Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -50- €. Indien je daarenboven binnen de 12 weken,
         te rekenen vanaf je test-datum, bij CyCCo intekent, wordt
         -
20- € in mindering gebracht.
 

   Prijs :

       - Individuele rijders en kleine fiets-groepjes 
         Vanaf 8 samen-intekenaars betaal je per persoon slechts
         -60- € (inclusief de sub-maximale inspanningstest).

       - Geregistreerde verenigingen, groepen,
         clubs, ...
         CyCCo prijst geregistreerde: verenigingen, groepen,
         club’s, ..., nog scherper dan individuele
 rijders en
         kleine groepen.
  

   CyCCo FietsOTheek :

       - aanbod 
       - prijs
 
         
Per intekenaar betaal je slechts
         -5- € per sessie.

   Samen met CyCCo de weg op: je vereniging
    "Powered by CyCCo"

         -Gratis- Je vereniging "Powered by CyCCo"          

   CyCCo FreeRide

         -Gratis- FreeRide

   CyCCo Lezing-presentatie :

         -Gratis- Zaal lezing-presentatie
         -Gratis- Huiskamer lezing-presentatie

 

 CyClingCols 2020

 Het CyCCo Col-selectie-aanbod

 

  CyCCo Col-selectie, via Col-topics en Land-regio's

  CyCCo Col-aanbod, van "A" tot "Z", toppen en
  startplaatsen, alfabetisch en op de landkaart

  

 CyClingCols 2020

 Het "Special event Octave Lapize"

 

  The whole story :
       
Het "Special event Octave Lapize" 

  The short-cut :
       
Het CyCCo "vierslag" Special event   

 

 

  Rit Luchon-Bayonne, de vier cols en de landkaart 

  Rit Bayonne-Luchon, de vier cols en de landkaart

 

 De Bekroning

 

  CyCCo Non-Stop-Col-Klim-Diploma 

  

 Aansluitende Pers-berichten

 

  Het CYclingColsCOncept, warm aanbevolen 

  CYclingCols Initiatie

  

 De Voetnoten

 

  Register :

       - Helden
       - Citaten en reflecties
       - Weetjes
       - Cols

  

 Het Aanbod-info-venster

 

  Col-aanbod

  Col-info :

       - Col-Her-Ken-Getallen 
       - Col-Steilheidsklassen
       - Col-Profielen
       - Col-Road-Profielen
       - Col-Beschrijvingen

  OnePack aanbod

  ShortCut aanbod

  Special event aanbod

  FreeRide aanbod

  Powered by aanbod

  CYclingCols Initiatie aanbod

 

 De Sponsors-donateurs 

 

  Sponsors-donateurs 

 

  Terug